is het normaal dat je tijdens je menstruatie hele weke/zwakke knieën & armen hebt?

het gevoel dat je knieën dus van rubber zijn en in je armen minder kracht zit? ( En minder kracht kan zetten??)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik voel me precies hetzelfde, maar is altijd weer weg na de periode, dus hormonen en bloedverlies...

Antwoorden (5)

Ja, ik heb hier ook last van allen dan vooral van me benen. ik ben hiermee naar de docter geweest en hij zei dat het kwam omdat er dan allemaal hormonen etc door je lijf heengaan dit heet gewoon menstruatie pijn en hoort dus ook bij de buikpijn die je hebt etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens je menstruatie verlies je bloed. Als je menstratie heftig is en je dus veel bloed verliest kun je je slap voelen.
Dit is normaal in zoverre dat het logisch is dat je je zo voelt bij bloedverlies. Het is echter niet normaal als menstruatie-klacht.
Je menstruatie hoort niet zo zwaar te zijn dat je er slap of naar van wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn met namen afvalstoffen vanuit de baarmoeder, wat je verliest. Bloed is ongeveer 50 tot 80 ml. Het kan wel dat je heel veel bloed verliest (meer dan 120 ml) Maar dat komt niet zo heel veel voor (10%)
En een gezond iemand maakt het bloed meteen weer aan, waardoor je geen klachten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Psies, daarom is het niet normaal dat de vraagsteller zich zo slap voelt.
Goeie aanvulling!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd ik heb er sinds kort ook last van ;-S. Wat kan het dan zijn? Ik eet veel ijzer :-). (lees kellogs en brandnetelthee)
Ja dat is normaal.
Behalve buikpijn kunnen ook klachten als hoofdpijn, zich slap en niet lekker voelen, slapeloosheid, nervositeit en misselijkheid optreden.
De precieze oorzaak hiervoor is nog onduidelijk maar er lijkt een verband te zijn met verhoogde hormoonspiegels (prostaglandine) in het bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eens'je bloed laten prikken op ijzer tekort, het zou me niets verbazen als het daar door komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn geen normale klachten die passen bij een normale menstruatie,mischien heb je last van bloedarmoede.Je zou via je huisarts even bloed kunnen laten prikken om het zeker te weten.
Het kan ook zijn dat je gewoon wat slapjes bent van het vloeien en de mogelijke buikpijn,voor de pijnklachten kun je Aleve feminax gebruiken,verder zorgen dat je voldoende (water) drinkt.