Chef of chefkok is geen beschermde titel. Als jij je zo wilt noemen, mag dat.
AlphaLimaSierra
een week geleden
tinus1969
een week geleden
Het is natuurlijk wel wat arrogant om te zeggen.
ronron1212
een week geleden
een echte chef is een opgeleiden kok dat ben jij niet maar je mag je zo noemen een beetje overdreven he.
Utrecht
een week geleden
De baas van een magazijn is ook een chef.
jc54
een week geleden
Zelfs al bak je er niets van, dan mag je je chef of Sjef laten noemen.
Appartement
een week geleden
Dan houd ik het op Sjef(ke)...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een week geleden
Gerelateerd: De titel Meesterkok is wél merkenrechtelijk beschermd. Alleen diegenen die bij SVH geslaagd zijn voor de meesterproef en officieel geïnaugureerd zijn als meester en zodoende zijn opgenomen in het register van SVH-meesters, zijn gerechtigd tot het voeren van deze titel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Meesterkok
Het is geen beschermde titel dus je mag het gebruiken. Maar chef komt van het woord chief dat baas betekent. Dus als je de baas bent over de patatafdeling zou je dat kunnen gebruiken, maar als je gewoon medewerker bent die patat bakt zou ik het niet op je cv bijvoorbeeld zetten.
een week geleden